Persoonlijke funlog

woensdag, juli 11, 2007

Meerdere Internet Explorers naast elkaar

Een paar dagen geleden werd ik door een vriendin getipt dat een site die ik gemaakt had in IE6.x compleet vernaggeld was terwijl in FireFox en IE7 alles er piekfijn uitzag. Omdat IE7 als automatische update op alle legale XP machines gepompt wordt had ik niet in IE6 getest, hey als het in IE7 werkt, dan ook in alle vorige 'fatsoenlijke' versies right? Not right. Ik vond de website (best tof btw) www.browsershots.com die je site in alle mogelijke browsers laat testen die er maar zijn. Nadeel, het duurt eeuwen voordat de gewenste screenshotjes binnen druppelen. Aangezien ik alleen IE6 nodig had ben ik veder gaan zoeken. Het programma MultipleIE's van Tredosoft kon dit! Super lightweight progje dat je alle versies van IE naast elkaar laat draaien! Aanrader dus! aangezien 48% van de bezoekers van de betreffende website gewoon nog via IE 6.x surft! (allemaal illegale versies waar de 7.0 versie niet op werkt?? ;) )

link: website MultipleIE's

Labels: , ,